You are here
Gameplay Moons of Madness – kolejny symulator chodzenia? Gry pc 

Gameplay Moons of Madness – kolejny symulator chodzenia?

Horrory w grach wideo mają to do siebie, że nie tak łatwo przestraszyć użytkownika, więc twórcy uciekają się do najprostszych zabiegów. Wiecie, coś wyskakuje na nas w najmniej spodziewanym momencie lub po prostu atakuje z ciemności. Dodajmy do tego nastrojową muzykę i mamy sukces. Gameplay Moons of Madness pokazuje jednak, że ta gra ma do zaoferowania coś więcej, a przynajmniej na to się zapowiada.

Gameplay Moons of Madness
Moons of Madness

Symulatory chodzenia to oczywiście prześmiewcza nazwa dla pewnego rodzaju gier, który ma ogromną liczbę fanów. Chodzi o produkcje, gdzie obserwujemy świat oczami głównego bohatera, ale akcja nie jest w nich najważniejsza. Odpadają więc wszelkiego rodzaju strzelanki i gry akcji, gdzie nawet trudno się skupić na fabule, bo jedyne co mamy robić, to trafiać celnie w kolejnych przeciwników. Nie dziwne więc, że musiała pojawić się przeciwwaga na rynku, czyli gry, gdzie większość czasu odkrywany zawiłości historii i przeczesujemy lokacje, a nie szukamy kolejnego magazynku do naszej broni.

Gameplay Moons of Madness

W sieci pojawił się właśnie pierwszy, pełnoprawny gameplay Moons of Madness, czyli nowej gry ze studia Funcom. To firma, którą gracze mogą najlepiej znać ze względu na ich produkcje związane z Conanem. Funcom stoi bowiem za Conan Exiles, Age of Conan Unchained czy Conan Unconquered. Jednak firma cały czas się rozwija I nie stawia tylko na jeden gatunek gier, co jest wielkim plusem. Tym razem przenosi nas bowiem na obcą planetę, a konkretniej na Marsa. Gameplay Moons of Madness pokazuje, że mamy tutaj do czynienia z czymś zupełnie innym, gdzie duży nacisk postawiono właśnie na budowanie klimatu. Mówi o tym sam opis gry:

„Zarejestrowano tajemniczy sygnał, którego źródłem jest czerwona planeta. Wiadomość zaskoczyła naukowców z korporacji Orochi. Analitycy zdekodowali ją i stwierdzili, że musiała zostać wysłana przez inteligentną formę życia. Menedżerowie szybko doszli do wniosku, że odkrycie jest zbyt ważne, aby informować o nim opinię publiczną i postanowili zachować je w tajemnicy. Orochi rozpoczęło w sekrecie budowę Invictusa – supernowoczesnej placówki badawczej na Marsie, której zadaniem jest odkrycie prawdy o niezwykłej wiadomości.”

Lovecraft inspiruje

Gameplay Moons of Madness wprowadza w klimat, ale nie pokazuje tego, co jest najważniejsze w samej grze, czyli inspiracji do jej powstania. Twórcy nie kryją się z tym, że posłużyła im tutaj proza H.P. Lovecrafta, czyli człowieka który spopularyzował Cthulhu. Pisarz miał jedna w swojej twórczości także inne mitologie, więc twórcy gier mają bogatą bazę, z której mogą czerpać inspiracje. Tak też stało się w tym przypadku, bo w prozie Lovecrafta można natknąć się na postaci, które nazwano Aihai. Ich obecność zaobserwowano oczywiście na Marsie, choć nie jest powiedziane, że w Moons of Madness to właśnie z nimi przyjdzie nam się zmierzyć.

Gracz wciela się w postać Shane’a Neweharta, czyli technika stacjonującego na Invictusie. Przyjdzie mu się zmierzyć nie tylko z nadprzyrodzonymi siłami, ale także będzie musiał nauczyć się, jak rozróżniać to co jest prawdziwe od tego, co jest tylko wytworem jego wyobraźni. Obłęd ma odgrywać w grze dużą rolę, więc miejmy nadzieję, że faktycznie tak się właśnie stanie. Przekonamy się o tym dopiero pod koniec października, kiedy tytuł pojawi się w sprzedaży. Gra trafi na platformy PC, Xbox oraz PlayStation.

PC-ty, konsole oraz nowe gry, znajdziecie w naszym sklepie internetowym, wchodząc pod ten adres.

Źródło: Steam / Funcom / YouTube / Opracowanie własne

Related posts

Leave a Comment


Fatal error: Uncaught ErrorException: md5_file(/home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/litespeed/css/8e5f11aa7eb4e07a931668ac4855757f.css.tmp): Failed to open stream: No such file or directory in /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php:140 Stack trace: #0 [internal function]: litespeed_exception_handler(2, 'md5_file(/home/...', '/home/klient.dh...', 140) #1 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php(140): md5_file('/home/klient.dh...') #2 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(837): LiteSpeed\Optimizer->serve('https://vipmult...', 'css', true, Array) #3 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(330): LiteSpeed\Optimize->_build_hash_url(Array) #4 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(264): LiteSpeed\Optimize->_optimize() #5 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(324): LiteSpeed\Optimize->finalize(' <!DOCTY...') #6 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/plugin.php(205): WP_Hook->apply_filters(' <!DOCTY...', Array) #7 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/core.cls.php(477): apply_filters('litespeed_buffe...', ' <!DOCTY...') #8 [internal function]: LiteSpeed\Core->send_headers_force(' <!DOCTY...', 9) #9 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/functions.php(5464): ob_end_flush() #10 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(324): wp_ob_end_flush_all('') #11 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/class-wp-hook.php(348): WP_Hook->apply_filters(NULL, Array) #12 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/plugin.php(517): WP_Hook->do_action(Array) #13 /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-includes/load.php(1279): do_action('shutdown') #14 [internal function]: shutdown_action_hook() #15 {main} thrown in /home/klient.dhosting.pl/grak73/vipmultimedia.pl/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php on line 140